Fullständiga köpvillkor

Senast uppdaterad: 29 September 2021

Order och betalning

Avtal

Genomfört köp på Najells hemsida innebär att du har läst och godkänt dessa villkor.

Orderbekräftelse

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du alla uppgifter om produkt, pris, fakturerings- och leveransadress.

Om något fel i orderbekräftelsen ber vi dig omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected] eller 046 27 69 190 (helgfria vardagar 8-17).

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25% moms. Priset som gäller är det som är angivet den tidpunkt du gör din beställning.

Betalningsalternativ

På Najell.com/sv kan du betala med något av följande alternativ:

  • Swish
  • Kortbetalning med Visa, Mastercard eller dylikt
  • Faktura via Klarna. Fakturan skickas till din angivna mailadress i samband med att din order skickas från vårt lager. Betalningstid är 30 dagar.

Betalningsvillkor

Enligt lag krävs det att du vid köptillfället är över 18 år för att göra en kortbetalning.

Vi använder oss av betalningstjänster från tredje part, Klarna. De har egna användarvillkor och hantering av köparens personuppgifter. Dessa villkor finns tillgängliga vid valet av betalningssätt.

Rabattkoder

Rabattkoder går ej kombinera med andra erbjudanden eller rabattkoder på vår hemsida.

Rea/Erbjudanden

Najell reserverar sig för rätten att makulera köp av rabatterade varor om lagersaldo ej uppdaterats korrekt och varan tagit slut.

Personuppgifter

I samband med genomförd beställning hos Najell AB samtycker du till att dina uppgifter registreras. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller delar aldrig dina uppgifter till tredje part.

Najell AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Enligt GDPR (General Data Protection Regulation) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss i så fall på [email protected] Informationen du lämnar om dig själv används endast internt.

Leverans och frakt

Frakt inom EU

Vi erbjuder fri frakt inom Europa.

Frakt utanför EU

För leveranser utanför EU tillkommer frakt.

Du som bor utanför EU betalar moms och tull när du tar emot din leverans. Den svenska momsen dras från din order i kassan. Skatt och tull varierar från olika länder och vi kan inte garantera att den kostnad som dras från din order är densamma som du får betala när du tar emot paketet. För mer information, kontakta ditt lokala tullkontor.

Leveranstid

Vi levererar ditt paket till utlämningsställe normalt inom 2-3 vardagar i Sverige, eller hemleverans inom 1-5 dagar. Beställningar gjorda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Vid högtider eller vid säsonger med högt ordertryck kan leverans av order eventuellt dröja. Detta beror på ökat antal leveranser hos transportörerna och är utanför Najells kontroll.

Leverans till ombud

Du får ett mail när din order lämnar vårt lager samt när ditt paket finns för avhämtning hos ditt lokala postombud. För frågor om din leverans, vänligen kontakta DHL kundservice, https://www.dhl.com/se-sv/home/customer-service.html. 

Kontrollera vid uthämtning om paketering är skadat och anmäl detta till Najell.

Hemleverans

Du får ett mail när din order lämnar vårt lager där du kan följa din order och göra eventuella ändringar. För frågor om din leverans, vänligen kontakta Budbee kundtjänst, https://budbee.com/se/kundtjanst/

Kontrollera vid uthämtning om paketering är skadat och anmäl detta till Najell.

Ej uthämtat paket

För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på 200 kronor. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt motta det i retur.

Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Byten och returer

Öppet köp/Ångerrätt

Du som konsument har alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Hos Najell AB erbjuder vi dock 60 dagars gratis retur. Tidsfristen för ångerrätten räknas från den dag att du tagit emot varan.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Du har rätt att undersöka varan men den måste returneras i oanvänt skick med tillbehör och i sin originalförpackning.

Retur

Om du vill returnera din vara:

  • Registrera din retur på Najell.com/return. Använd din mailadress och ditt ordernummer du fick vid beställning för att logga in.
  • Välj vilken/vilka produkter du vill returnera samt returorsak.
  • Skriv ut din mottagna returetikett. Fäst returetiketten på originalförpackningen och lämna in till närmsta ombud.

Du har rätt att undersöka varan men den måste returneras i oanvänt skick med tillbehör och i sin originalförpackning.

Tänk på att du själv är ansvarig om produkten försvinner eller försämras under returfrakten, se därför till att paketera den väl. Najell AB ansvarar ej för försvunna försändelser.

Återbetalning

Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och ser att den är i sitt originalskick. Pengarna återbetalas oftast inom 7 dagar från det att vi mottagit din retur, men senast efter 14 dagar.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Byte av varor

Om du önskar att byta en vara:

  • Lägg en ny order på vår hemsida med den artikel du vill byta till.
  • Registrera din retur på Najell.com/return. Välj vilken produkt du vill returnera samt orsak.
  • Skriv ut din mottagna returetikett. Fäst returetiketten på originalförpackningen och lämna in till närmsta ombud.

Du har rätt att undersöka varan men den måste returneras i oanvänt skick med tillbehör och i sin originalförpackning.

Vi återbetalar den returnerade varan inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur.

Reklamation/Fel

Vid eventuella reklamationer följer vi gällande konsumentskyddslagstiftning. Se www.konsumentverket.se för mer information.

Om du behöver reklamera en vara ska du alltid kontakta oss innan varan skickas tillbaka. Skicka ett mail till [email protected] och bifoga gärna bilder om möjligt.

När vi har godkänt din reklamation och fått varan skickar vi dig en ny förutsatt att varan finns i lager. Finns inte varan i lager återbetalar vi dig det du lagt ut för varan och samt returporto.

Reklamation gäller endast ursprungliga fabrikationsfel, och inte fel som uppstår på grund av egen förändring av varans funktion.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer, www.arn.se

Reservationer

Najell reserverar sig för slutförsäljning av varor samt eventuella bild- och skrivfel på webbplatsen, fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser eller felaktig information.

Najell reserverar sig för rätten att göra ändringar i dessa Villkor, utan lämna besked i förväg. Sker ändringar av dessa villkor kommer de finnas tillgängliga på denna hemsida. Vi rekommenderar att du som kund håller dig uppdaterad på dessa villkor.

Om Najell AB

Najell AB, Lilla Fiskaregatan 2, 222 22 Lund
Organisationsnummer: 556819-7494.

Om du önskar att komma i kontakt med oss kan du alltid chatta, skicka ett mail till [email protected], skriva ett meddelande på Facebook eller Instagram, eller ringa på 046 276 91 90.