Varukorg
Läggs till i varukorgen

Najell växlar upp och in i Kina

Najell är ett snabbt växande varumärke för gravida och föräldrar till barn under 3 år. Företaget har vunnit ett flertal priser för sina produkter och fortsätter växa lönsamt i snabb takt. Nu tar bolaget steget in i Kina genom att starta bolag och öppna upp för försäljning på den kinesiska marknaden.

Under 2023 har Najell registrerat ett helägt dotterbolag i Kina och kommer under December månad påbörja försäljning på den kinesiska marknaden.

“Det har varit en spännande process att sätta upp bolaget men det har bara varit uppvärmningen. Det är nu matchen börjar och vi ska börja sälja.” - Berättar Niklas Najafi Kristensen grundare Najell.

Dotterbolaget i Kina är Najells första dotterbolag men det är inte första gången som Najell testat på marknader i Asien. Bolaget har tidigare framgångsrikt sålt via distributörer i Korea och Taiwan. Tillsammans med en partner har Najell byggt en butik på plattformen Tmall, där bolaget initialt kommer driva försäljningen från.

“Vi ser stora positiva makrotrender hos den yngre kinesiska befolkningen som matchar våra värderingar och vad Najell står för”, berättar Niklas.

Najell är i mycket kraftig tillväxt och prognosen för året pekar på en omsättning över 80 msek. 2022 slutade omsättningen på 54,7 msek.

“Nyckeln till ökningen är word of mouth och att glada kunder tipsar vänner och familj om att våra produkter är sköna, snygga och har bra funktioner” avslutar Niklas.

Om Najell

Najell AB är ett familjeföretag som utvecklar produkter för föräldrar med en urban livsstil. Najell fokuserar på att utveckla produkter som möjliggör individualism på väg in i föräldraskapet. Produkterna ska främja jämställdhet, hållbarhet och hög svensk kvalitet.

Najell grundades 2012 då bolagets grundare Niklas och Freja insåg behovet att kunna vagga barn till sömns och förflytta barn utan att de väcks. Den insikten ledde senare till att den prisbelönta produkten SleepCarrier lanserades 2014.