Varukorg
Läggs till i varukorgen

Onlineförsäljningen ökade med 800 % jämfört med maj 2019

Onlineförsäljningen ökade under covid-19. Svenska Najell har sett en hög efterfrågansökning under de senaste åren. Covid-19 driver onlineförsäljningen upp 8 gånger jämfört med 2019 under maj månad.

"Med den nuvarande covid-19-krisen har vi sett en förändring i konsumentbeteendet. Fler kunder vill köpa direkt från oss som varumärke.” Säger Margret Runarsdottir Marknadschef på Najell.

Babysektorn har inte drabbats lika mycket som många andra detaljhandelssektorer under covid-19-pandemin på grund av att inköp har varit planerade under en lång tid. Kunderna vet vilka produkter de vill ha i sina liv när barnet väl kommer.

”Vi har tagit många små steg för att göra kundupplevelsen smidigare. Bara att lägga till en chattfunktion på vår hemsida har varit till stor hjälp för både oss och kunden”, säger Margret.
Maj har varit väldigt hektisk för Najell. Onlineförsäljningen har ökat med 800 % jämfört med maj 2019. De har också lagt till många nya återförsäljare under denna period så den totala efterfrågan är mycket hög på Najell bärselar och babynest.

“The corona-virus is something no-one could have predicted and many of our activities, like customer fairs have been cancelled. Being a smaller company has allowed us to quickly adopt and adapt new strategies faster than the big giants.” - Margret explains.

För Najell har fokus i vår legat på produktutveckling. Detta har nu resulterat i lanseringen av en ny bärsele, Najell Easy. Bäraren är lätt att använda, lätt och ergonomisk. Perfekt för att resa eller bara på språng nära ditt hem. Den finns att köpa i utvalda återförsäljare och på najell.com.
"Det ska bli väldigt intressant att se hur försäljningen utvecklas under sommaren, speciellt eftersom vi precis släppt en ny bärsele, Najell Easy", säger Margret.

Najell AB är ett familjeägt företag som utvecklar produkter för föräldrar som väljer att leva en urban livsstil. Najells fokus är att designa produkter som gör det möjligt att leva en individualistisk livsstil när man går in i föräldraskapet. Produkterna betonar jämlikhet, hållbarhet och hög svensk kvalitet. Najell etablerades 2012 när grundarna Niklas och Freja insåg behovet av att kunna vagga en bebis till sömns och kunna flytta en sovande bebis utan att väcka den. Den insikten ledde till att den populära produkten SleepCarrier lanserades 2014.

Kontakt: [email protected]