Varukorg
Läggs till i varukorgen

NAJELL WRAP ♥ DIY

Najell är ett snabbt växande varumärke för gravida kvinnor och föräldrar till barn under 3. 2021 utsågs Najells Gravidkudde till Årets barnprodukt i kategorin "Sköta, Äta, Sova" av den svenska branschorganisationen Lek- och Babybranschen. Och vår färdigknutna bärsjal Najell Wrap erkändes också av samma förening, men i kategorin "Barn på väg" 2019.

Vi är medvetna om att användare av Najell växer ur produkterna efter en tids användning. Men i ett försök att ytterligare förlänga deras livslängd har Najell designat DIY-mönster där nya produkter enkelt kan skapas av Najell Wrap-tyget. Dessa mönster är tillgängliga för alla och kan enkelt laddas ner från Najells hemsida. Men de kommer också att skickas ut till tidigare kunder av Wrap så att de kan utnyttjas maximalt.

"Vi designar produkter för blivande föräldrar och deras växande familjer och det är roligt att hitta nya sätt att få produkterna att leva längre", berättar Niklas Najafi Kristensen, grundare av Najell.

Alla Najells tyger är av hög kvalitet och slitstarka. Detta gör dem särskilt lämpade för vidare användning och omarbetning. Denna speciella Pre-tied Najell Wrap är också i en mjuk och smidig stretchbomull, vilket gör den lite extra förlåtande. Perfekt för DIY.

Alla mönster finns att ladda ner här: https://najell.com/upcycle-your-najell-wrap/

"Det här var ett extra roligt projekt som kan ge kreativ glädje i människors hem", tillägger Monique Holmqvist, designchef på Najell.

Najell befinner sig i ett mycket starkt tillväxtskede och prognosen för året pekar på en omsättning på över 40 msek. Jämfört med 2021, där omsättningen slutade på 26,8 msek.

”Nyckeln till ökningen är mun till mun och att nöjda kunder berättar för vänner och familj att våra produkter är bekväma, snygga och har en bra funktion”, avslutar Niklas.

Najell etablerades 2012 när grundarna Niklas och Freja insåg behovet av att kunna vagga en bebis till sömns och kunna flytta en sovande bebis utan att väcka den. Den insikten ledde till att den populära produkten SleepCarrier lanserades 2014. Idag erbjuder Najell ett brett utbud av babyprodukter för stadsföräldrar.

Kontakt: [email protected]