Varukorg
Läggs till i varukorgen

Ofta ställda frågor

Vi har 30 dagars returrätt och erbjuder gratis frakt inom EU, inklusive Norge och Storbritannien. Sverige och Skandinavien: 2-3 arbetsdagar. Europa: 3-5 arbetsdagar. Resten av världen: 5-10 arbetsdagar. Du kan betala med betal- och kreditkort. Beroende på var du befinner dig kan du även betala med faktura via Klarna.

  • Reklamation

    • Om din produkt har ett produktionsfel, vänligen kontakta oss på [email protected]. Var vänlig inkludera följande: Bilder eller video av felet, Beskrivning av problemet, Beställningsnummer, Serienummer (finns på tvättetiketten), Kopia av ditt kvitto. När du har skickat informationen via e-post till [email protected] återkommer vi till dig så snart som möjligt med nästa steg.
  • Leverans

    • Så länge din beställning inte har skickats kan vi vanligtvis hjälpa dig att ändra leveransadressen. Kontakta oss på chatten så kan vi hjälpa dig.
    • Om ditt paket inte hämtas kommer det så småningom att returneras till oss och du kommer att debiteras en administrativ avgift på 200 SEK. Ett paket som inte hämtas anses inte utöva din ångerrätt.
    • För leveranser i Sverige använder vi oss av Budbee och DHL
    • Du kommer att få en leveransbekräftelse skickad till dig via mail eller sms när din beställning har lämnat vårt lager. Där hittar du en länk för att spåra ditt paket. Om du inte har fått en spårningslänk, kontrollera din skräppost. Annars kontakta oss på [email protected].
    • Najell erbjuder alternativ med gratis frakt till upphämtningsställen i de flesta länder inom EU, samt Norge och Storbritannien.
    • Sverige och Skandinavien: 2-4 arbetsdagar. Europa: 3-5 arbetsdagar. Resten av världen: 5-10 arbetsdagar. Om en beställning görs under helgen (eller på en svensk helgdag) skickas den tidigast nästa arbetsdag.
  • Rabatter

    • Det är inte möjligt att kombinera flera rabattkoder i ett köp.
    • Så länge koden du vill lägga till fortfarande är giltig kan vi hjälpa dig. Kontakta oss på chatten med ditt ordernummer och din rabattkod så hjälper vi dig.
    • Du kan ange rabattkoden i kassan, före betalningsalternativen.
    • Kontakta oss på chatten så löser vi det!
  • Handla på najell.se

    • Ibland kan din orderbekräftelse hamna i skräppost. Kontrollera därför först där. Om du inte har fått en orderbekräftelse inom några timmar efter att du har gjort din beställning, vänligen kontakta oss på chatten.
    • Nej, gör istället en ny beställning och kontakta oss på chatten så kan vi kanske packa dina beställningar tillsammans.
    • Personalen på vårt lager är snabb och packar din beställning på morgonen (vardagar) efter att beställningen har gjorts (om alla artiklar finns i lager). Särskilt under högsäsonger, som Black Week, är det inte möjligt att annullera eller ändra din beställning på grund av högt tryck på våran kundtjänst och lager.
    • När din beställning har skickats får du ett e-post- eller sms-meddelande med en spårningslänk där du kan följa din beställning. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan någon information är synlig från fraktbolaget. Om du inte har fått något e-postmeddelande bör du kontrollera din skräppost. Annars kan du kontakta oss på chatten.
    • Ibland finns produkter tillgängliga för förbeställning, i vilket fall du kan göra en beställning på vår hemsida som vanligt. Annars måste du tyvärr vänta tills produkten finns i lager igen.
    • Om du inte kan hitta en produkt på vår hemsida är det förmodligen en produkt som vi inte längre tillverkar. Kontakta oss på chatten om du har ytterligare frågor.
  • Användning

    • Alla produkter levereras med en bruksanvisning. Om du har tappat bort din bruksanvisning kan du alltid ladda ner den från respektive produktsida. På vår Youtube-kanal har vi också instruktionsvideor för de flesta av våra produkter. Du kan också hitta tips på vår IGTV på Instagram.
    • Alla Najell-produkter är säkerhetstestade enligt europeiska standarder och alla material vi använder är certifierade enligt Oeko-tex standard 100 klass 1.
    • Najell Wrap ska ha en tät, men ändå bekväm, passform. Barnets vikt eller storlek är inte en faktor för att välja rätt storlek. Om du är mellan två storlekar rekommenderar vi att du väljer den större storleken. Tänk på att kroppen ofta är känsligare de första veckorna efter födseln och att brösten kan bli större.
    • De flesta av våra produkter kan tvättas i 40 grader i tvättmaskinen. Se till att din tvättmaskin är ren och tvätta produkten ensam. Vi rekommenderar att du använder vår tvättpåse för extra skydd. Använd ett milt tvättmedel utan blekmedel. Använd aldrig mjukgörare. Följ varje produkts tvättinstruktioner för längre hållbarhet.
  • Betalningar

    • Om det är något som inte fungerar på vår webbplats under betalningsprocessen, vänligen kontakta oss så försöker vi hjälpa dig.
    • Kort eller kreditkort (VISA, Mastercard, Maestro), Faktura, delbetalning eller betala direkt via Klarna.
  • Returer

    • Du kan enkelt registrera din retur i vår returportal, du hittar den genom att klicka här.

    • Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som användes vid köpet. Om du betalar via Klarna och gör en retur kan du helt enkelt gå till Klarnas app eller webbplats och rapportera returen och betalningen kommer att pausas tills vi har behandlat din retur.
    • När vårt lager har tagit emot din retur och kontrollerat att produkten är i originalskick återbetalar vi dig inom 7-14 arbetsdagar.
    • Vi har en 30 dagars returrätt.
    • När du returnerar en vara debiteras en kostnad på 59 sek som automatiskt dras av från din återbetalning. Använd den förbetalda returfraktsedeln. Om du inte har fått någon returfraktsedel kan du kontakta oss i chatten. Returer kan inte göras mot kontant betalning.
    • Tyvärr gör vi inga byten. Om du vill byta till en annan storlek/modell returnerar du produkten som vanligt. Lägg sedan en ny beställning med önskad storlek/modell från vår hemsida. Observera att om du fick en gratis gåva med ditt köp kan du inte byta ut gåvan.
    • Skicka till oss i chatten så löser vi det!
    • För kampanjerbjudanden som inkluderar en gåva vid köpet måste du returnera både den köpta produkten/produkterna och gåvan vid en eventuell retur. Om du inte gör detta kommer du att debiteras för värdet av gåvan vid köptillfället. Observera att byte av gåvor inte är tillåtet. Om du väljer att returnera en eller flera köpta varor, och din beställning fortfarande uppfyller minimikraven för att få en gåva, kan du behålla gåvan utan extra kostnad.