Varukorg
Läggs till i varukorgen

Ofta ställda frågor

Vi har 30 dagars returrätt och erbjuder gratis frakt inom EU, inklusive Norge och Storbritannien. Sverige och Skandinavien: 2-3 arbetsdagar. Europa: 3-5 arbetsdagar. Resten av världen: 5-10 arbetsdagar. Du kan betala med betal- och kreditkort. Beroende på var du befinner dig kan du även betala med faktura via Klarna.

  • Reklamation

    • Om din produkt har ett produktionsfel, vänligen kontakta oss på [email protected] Skicka helst med bifogade bilder och en beskrivning av problemet så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
  • Leverans

    • Så länge din beställning inte har skickats kan vi vanligtvis hjälpa dig att ändra leveransadressen. Kontakta oss på chatten eller [email protected]
    • Om ditt paket inte hämtas kommer det så småningom att returneras till oss och du kommer att debiteras en administrativ avgift på 200 SEK. Ett paket som inte hämtas anses inte utöva din ångerrätt.
    • För leveranser i Sverige använder vi oss av Budbee och DHL
    • Du kommer att få ett mail eller sms från rederiet när din beställning har lämnat vårt lager. Där hittar du en länk för att spåra ditt paket. Om du inte har fått en spårningslänk, kontrollera din skräppost. Annars kontakta oss på [email protected]
    • Najell erbjuder alternativ med gratis frakt till upphämtningsställen i de flesta länder inom EU, samt Norge och Storbritannien.
    • Sverige och Skandinavien: 2-3 arbetsdagar. Europa: 3-5 arbetsdagar. Resten av världen: 5-10 arbetsdagar. Om en beställning görs under helgen (eller på en svensk helgdag) skickas den tidigast nästa arbetsdag.
  • Rabatter

    • Det är inte möjligt att kombinera flera rabattkoder i ett köp.
    • Så länge koden du vill lägga till fortfarande är giltig kan vi hjälpa dig. Kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer och din rabattkod så hjälper vi dig.
    • Du kan ange rabattkoden i kassan, före betalningsalternativen.
    • Skicka ett e-postmeddelande till oss på [email protected] så löser vi det!
  • Byten

    • Skicka ett e-postmeddelande till oss på [email protected] så löser vi det!
    • Om du vill byta ut din produkt ska du returnera produkten som vanligt och göra en ny beställning med önskad storlek/modell från vår webbplats. Använd returfraktsedeln. När du gör en retur kommer en kostnad på 59 SEK att debiteras. Om du inte har fått någon returfraktsedel kan du skicka ett e-postmeddelande till [email protected] Returer kan inte göras som kontant betalning vid leverans.
    • Om din produkt inte passar och du vill byta till en annan storlek/modell, ska du returnera produkten som vanligt. Gör sedan en ny beställning med den önskade storleken/modellen från vår webbplats.
  • Handla på najell.se

    • Ibland kan din orderbekräftelse hamna i skräppost. Kontrollera därför först där. Om du inte har fått en orderbekräftelse inom några timmar efter att du har gjort din beställning, vänligen kontakta oss på [email protected]
    • Nej, gör istället en ny beställning och mejla oss på [email protected] så kan vi kanske packa dina beställningar tillsammans.
    • Personalen på vårt lager är snabb och packar din beställning på morgonen (vardagar) efter att beställningen har gjorts (om alla artiklar finns i lager). Du kan alltid mejla oss på [email protected] eller chatta med oss (vardagar kl. 8-17 i Sverige), men vi kan inte lova något.
    • När din beställning har skickats får du ett e-post- eller sms-meddelande med en spårningslänk där du kan följa din beställning. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan någon information är synlig från fraktbolaget. Om du inte har fått något e-postmeddelande bör du kontrollera din skräppost. Annars kan du kontakta oss på [email protected]
    • Ibland finns produkter tillgängliga för förbeställning, i vilket fall du kan göra en beställning på vår hemsida som vanligt. Annars måste du tyvärr vänta tills produkten finns i lager igen.
    • Om du inte kan hitta en produkt på vår hemsida är det förmodligen en produkt som vi inte längre tillverkar. Kontakta oss på [email protected] om du har ytterligare frågor.
  • Användning

    • Alla produkter levereras med en bruksanvisning. Om du har tappat bort din bruksanvisning kan du alltid ladda ner den från respektive produktsida. På vår Youtube-kanal har vi också instruktionsvideor för de flesta av våra produkter. Du kan också hitta tips på vår IGTV på Instagram.
    • Alla Najell-produkter är säkerhetstestade enligt europeiska standarder och alla material vi använder är certifierade enligt Oeko-tex standard 100 klass 1.
    • Najell Wrap ska ha en tät, men ändå bekväm, passform. Barnets vikt eller storlek är inte en faktor för att välja rätt storlek. Om du är mellan två storlekar rekommenderar vi att du väljer den större storleken. Tänk på att kroppen ofta är känsligare de första veckorna efter födseln och att brösten kan bli större.
    • De flesta av våra produkter kan tvättas i 40 grader i tvättmaskinen. Se till att din tvättmaskin är ren och tvätta produkten ensam. Vi rekommenderar att du använder vår tvättpåse för extra skydd. Använd ett milt tvättmedel utan blekmedel. Använd aldrig mjukgörare. Följ varje produkts tvättinstruktioner för längre hållbarhet.
  • Betalningar

    • Om det är något som inte fungerar på vår webbplats under betalningsprocessen, vänligen kontakta oss så försöker vi hjälpa dig.
    • Alla våra betalningar går via Klarna. Du kan alltid välja att betala med betal- eller kreditkort och beroende på var du bor kan du få en faktura.
  • Returer

    • Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som användes vid köpet. Om du betalar via Klarna och gör en retur kan du helt enkelt gå till Klarnas app eller webbplats och rapportera returen och betalningen kommer att pausas tills vi har behandlat din retur.
    • När vårt lager har tagit emot din retur och kontrollerat att produkten är i originalskick återbetalar vi dig inom 7-14 dagar.
    • Vi har en 30 dagars returrätt.
    • När du returnerar en vara debiteras en kostnad på 59 sek som automatiskt dras av från din återbetalning. Använd den förbetalda returfraktsedeln. Om du inte har fått någon returfraktsedel kan du skicka ett e-postmeddelande till [email protected] Returer kan inte göras mot kontant betalning.